Potrošačke mogućnosti prosječnog čovjeka u Hrvatskoj nisu velike. Nažalost mnogi imaju mizerna primanja, a iz takvih razloga većina naših sugrađana do svojih odredišta kreće javnim prijevozom. No, unatoč tome neki uspiju uštedjeti koju kunu za kupnju automobila kako bi si ponekad olakšali prijevoz od točke A do točke B. Vožnja automobilom je također puno ugodnija i fleksibilnija od javnog prijevoza koji koristi veliki broj ljudi. Kada se odlučujemo na kupnju automobila u obzir uzimamo nove, ali i one rabljene. Bez zadovoljavajuće podloge o mehanici vozila, ako se ne dobije određeno jamstvo rabljene automobile poprilično je rizično kupovati. U tom slučaju, najveći oslonac pruža riječ prodavača i naš eventualni dojam o uščuvanosti automobila kojeg kupujemo. Naravno, to često neće biti dovoljno da se odlučimo teško ušteđeni novac zamijeniti za sumnjivu kupovinu. Stoga, veliki broj ljudi odlučuje se na sigurnu kartu i gledaju koji su najjeftiniji novi automobili. Kupnjom novog ipak se dobiva jamstvo i što je najvažnije – u potpunosti ispravno i nimalo potrošeno vozilo.
Bilo da je riječ o novom ili rabljenom, odluku o kupnji automobila nije lako donijeti. Kako bi vam približili mogućnosti i izbor, odlučili smo istražiti koji su najjeftiniji novi automobili u Hrvatskoj i predstaviti vam naše favorite.
Koreanci unatoč napretku u kvaliteti zadržali konkurentne cijene
Kia Picanto već u standardnoj izvedbi dolazi s bogatom opremom za sigurnost putnika, a cijena ovog mališana počinje na 74.490 kuna.
Drugi korejski predstavnik na našoj listi je Hyundai i10 koji starta s cijenom vrlo blizu spomenutom sunarodnjaku, a iznosi 73.990 kuna. Ovaj prostrani gradski automobil s ugodnom unutrašnjosti bez problema služi i za nešto dulja putovanja.
Za najjeftiniji novi automobil u Hrvatskoj s japanskom značkom gledajte u smjeru Suzukija i Toyote
Možda iznenađujuće, no Suzuki ima čak dva modela koja nudi u najnižem cjenovnom rangu. Swift ima konkurentnu cijenu od 72.583 kune. Poletni 1.2-litreni benzinac od 92 konjske snage prema tvorničkim podacima ostvaruje prosječnu potrošnju od 5 litara. Ovaj gradski trkač najsnažniji je u našem izboru najjeftinijeg novog automobila. Stoga, ako tražite relativno pristojnu konjicu ispod haube za najpovoljniju moguću cijenu, preporučujemo ovaj japanski stroj. Onaj drugi, još povoljniji model Suzukija nosi ime Celerio i za 68 konja upakiranih u litru obujma traži 69.878 kune.
Da Suzuki ne bi bio jedini japanski brend među jeftinim novim automobilima u Hrvatskoj pobrinula se Toyota s ekscentričnim i upečatljivim gradskim modelom Aygo. Mališan raspolaže motorom od 1.0-litre, a cijena mu počinje na 69.900 kuna. Za taj iznos dobije se i 51 konjska snaga pod poklopcem motora i moderan dizajn s kojim nećete ostati nezapaženi u gradskim gužvama.
Europski proizvođači ipak nude najveći izbor u jeftinih novih automobila
Jedini talijan na među jeftinim automobilima je svima poznata Fiat Panda koja vrijedi 72.084 kune. Najnoviji model je još zaobljeniji, a unutrašnjost neodoljivo podsjeća na stilski izričaj ipak skupljeg modela. Motor u ovome okretnom automobilu je 1.2-litreni benzinac sa 69 konja.
Volkswagenov Up! tipični je gradski model grupe iz Wolfsburga, stvoren ciljano za korištenje u urbanim sredinama. Startna izvedba s litrenim benzincem i 60 konja ima cijenu od 71.990 kuna.
Opelov minijaturni model Karl s osnovnom Selection opremom nosi cijenu od 71.665 kuna. Ovaj automobil predstavlja gradskog borca tvrtke iz njemačkog Rüsselsheima. Zanimljivo je da se Opel pored nešto veće Corse i “chic” Adama odlučio na još jednog mališana u svojoj ponudi. No, namjera je očita, pružiti kupcima što veći izbor u vlastitom dvorištu, tako da se prema konkurenciji ne treba ni gledati.
Francuz koji se ugurao na naš popis najjeftinijih novih automobila u Hrvatskoj je Renaultov gradski šminker – Twingo s cijenom od 65.900 kuna. Ovaj mali šarmer u početnoj verziji dolazi sa stražnje smještenim motorom od 70 konja.
Već tradicionalno, najjeftinije nove automobile ima rumunjska Dacia s Renaultovim motorima koja je i stvorena da bi cijenom bila najpristupačniji automobil na tržištu. Tako se model Sandero može dobiti već od 59.200 kuna, a limuzinska izvedenica naziva Logan za još dodatnih tisuću kuna. Ponuda uključuje 1.2-litreni motor sa 75 konja koji prema tvorničkim podacima ostvaruje potrošnju od 7.4 litre na 100 kilometara gradske vožnje.
Izbor najjeftinijeg novog automobila u Hrvatskoj vodi prema Renault grupi
U našem istraživanju promatrali smo koji najjeftiniji novi automobili u Hrvatskoj imaju cijenu do 75.000 kuna. Očekivano, modeli ubrojeni u ovu listu većinom su gradski automobili malih dimenzija. Dobra strana te činjenice je relativno niska i prihvatljiva potrošnja, te jeftinija nabavka potrošnih dijelovi za razliku od automobila višeg cjenovnog ranga. Iako se za cijenu ovih gradskih mališana, može dobiti pristojan rabljeni automobil kompaktne klase, za one “ziheraše” među nama jeftiniji novi automobili ipak su prihvatljivija opcija. Kao što se može primijetiti ovim cjenovnim razredom caruje rumunjska Dacia, a to je slučaj već godinama. Prodajni rezultati su im također odlični, a o tome svjedoči brojka od 374.458 prodana automobila na području Europe u 2015. godini.
Nadamo se kako smo vam našom listom najjeftinijih novih automobila u Hrvatskoj olakšali potragu za limenim ljubimcem kojim ćete putovati ugodnije i prihvatljivije nego javnim prijevozom.