Proizvođač superautomobila, Pagani ili je najveći perfekcionist u ovoj tržišnoj niši autoindustrije, ili igrač na sigurno koji gura dokle ide. U svakom slučaju, recept očito pali, a njegovo ustrajanje na mnogobrojnim edicijama sveprisutne Zonde vjerojatno je poznato i vrapcima na grani. Stoga, ako ste se ikada pitali kako možete poboljšati savršenstvo od automobila, definitivno trebate uputiti poziv gospodinu Paganiju. Iako se prema fotkama to teško može zaključiti, s tehničke strane Zonda je 12 godina star automobil. Posljednja “službena” jurilica napustila je tvornicu 2005. godine s nazivom Zonda F u metalic narančastoj karoseriji i kodnim brojem šasije 53.
Pagani dokazuje svoj perfekcionizam i besmrtnost Zonde još jednom posebnom verzijom
Novi model zove se Pagani Zonda Fantasma Evo, a priča o njenom nastanku je vrlo zanimljiva. Početkom 2012. bila uključena u neugodnu nesreću, ali je obnovljena i nadograđena na specifikacije Zonde 760 s karoserijom od ugljičnih vlakna i dijelovima iz modela Cinque i R. U tom trenutku automobil je preimenovan prikladnim nazivom “Fantasma” (na talijanskom: “duh”).
U 2017. godini Pagani je dobio zadaću da učini Zonda Fantasmu još više hardcore jurilicom provedbom niza nadogradnji kojima bi zaslužila “Evo” status. Maknut je sekvencijalni mjenjač, a za prijenos snage moćnog stroja brine se ručni mjenjač kao i kod izvedbe 760 Lewis Hamilton (LS), još jedne stradale Zonde.
Iako detalji o ostalim izmjenama nisu otkriveni, možemo primijetiti pojačanu upotrebu ugljičnih vlakana s ciljem smanjenja težine. Snaga je osigurana prirodno aspiriranim, 7.3-litrenim AMG motorom koji razvija 760 konjskih snaga i u “običnoj” Zondi 760. U svakom slučaju, proizvođač radi odličan posao s automobilom iz 2005., koji tehnički potječe čak iz 1999. kada je originalna Zonda C12 predstavljena na Ženevskom sajmu automobila.
Da podsjetimo, Pagani Zonda je konačno trebala otići u povijesne knjige 2013. godine kada je lansirana izvedba namijenjena samo stazi – Revolucion. Iako se prvotno trebala zvati “Fangio F1”, u čast F1 prvaku Juan Manuel Fangiu koji je bio uključen u rani razvojni proces. Zbog velike potražnje, Pagani je limitiranim edicijama, nekoliko puta posljednjih godina uskrsnuo očito besmrtnu Zondu. Moramo se nakloniti ovom dugovječnom i vrlo isplativom receptu gospodina Paganija, jer ova filigranski složena jurilica egzistirat će dokle god ima zahtjeva za još jednom inačicom. Nama to nikako ne smeta i utvaramo si da ćemo jednog dana i mi pokucati na vrata talijanskog eksperta za superautomobile i zatražiti jednu Zondu “760 Oktan”.