Već dobro poznata vijest o krivotvorenju podataka emisije ispušnih plinova u VW dobiva nastavak. Podsjetimo se kako je sredinom 9. mjeseca VW priznao široj javnosti kao su podaci o emisiji ispušnih netočni odnosno krivotvoreni.
Lažiranje emisije ispušnih plinova je rezultat softvera
Netočni podaci rezultat su ugradnje novog softvera kontrole emisije ispušnih plinova koji za vrijeme testiranja američke Agencije za zaštitu okoliša (EPA) aktivira sustav za kontrolu ispušnih plinova. Šokantnim otkrićem povučeno je gotovo 500.000 automobila s tržišta te je obustavljena prodaja svih dizelskih automobila proizvedenih 2015. godine. Ubrzo nakon priznanja javnosti se obratio i izvršni direktor VW Michael Horn, a ukoliko isti video još niste pogledali, nalazi se ovdje:
Ako je suditi po nagađanjima medija, kazna s kojom bi se VW mogao suočiti iznosi vrtoglavih 37.500 dolara po vozilu čiji su podaci krivotvoreni. No u svom tom nizu skandala jedna činjenica im ide u prilog. Naime, Volkswagen Grupa potvrdila je kako vozila s Euro 5 i Euro 6 motorima EA288 nisu pogođena ovim skandalom kao i EA 189 motori – ako je vjerovati predsjedniku VW-a. Ipak, američka vlada je obaviještena kako modeli namijenjeni za tržište 2016. ne posjeduju softver kontrole emisije ispušnih plinova stoga kupci najnovijih modela mogu odahnuti.
Točan broj automobila s ugrađenim sustavom kontrole ispušnih plinova je sljedeći:
- VW – 508,276
- Audi – 393,450
- SEAT – 76,773
- Škoda – 131,569
- VW komercijalna vozila – 79,838
Kako biste provjerili da li se sustav odnosi i na vaš automobil donosimo vam par stranica na kojima možete provjeriti o kojim se točno modelima radi:
Namještanje rezultata izazvalo je pad cijene dionica
Iz sjedišta VW stigla je informacija kako je osigurano 6.5 milijardi eura kako bi se sanirala šteta izazvana ovim skandalom i to u svrhu vraćanja povjerenja kupaca. Iako se radi o enormno visokom iznosu, nagađa se kako je čak 11 milijuna vozila sa spornim softverom koji lažira podatke emisije ispušnih plinova. Američki mediji objavljuju kako je istraga još uvijek u tijeku te nije moguće odrediti kakva točno kazna slijedi. Uzročno-posljedična veza osjeti se i na burzi. Pa su tako cijene dionica VW drastično pale za 20% što je umanjilo vrijednost tvrtke za vrtoglavih 30 milijardi dolara.
O ozbiljnosti skandala dovoljno govori i pritisak Njemačke vlade na ostavke čelnih ljudi odgovornih za ovaj skandal. Rezultat toga je ostavka najmoćnijeg čovjeka svjetske autoindustrije Martina Winterkorna.
Što možemo očekivati od ostalih automobilskih proizvođača?
Ovo je jedan od najvećih skandala kojima smo svjedočili do sada. Za tvrtke poput Volkswagena, koji se ponose svojom inženjerskom izvrsnosti, priznati namještanje ispitivanja emisija štetnih plinova ozbiljno narušava povjerenje, ne samo svojih kupaca, ali i svih trenutnih vlasnika automobila.
Ostaje za vidjeti hoće li se istraga proširiti i na ostale autoindustrije, ali ako je ovakva tvrtka u stanju varati prilikom ispitivanja emisija u SAD-u, sigurno bi to moglo biti svugdje pa čak i na području Europe. Pitanje je samo koliko je raširen trend lažiranja ostalih detalja vezanih za automobilsku industriju.
Izvor: autoexpress, autoklub