Zagreb Auto Show uvijek je bio prava atrakcija, a 2016. godina ostat će u posebnom sjećanju, jer je nakon osam sušnih godina konačno vraćen na mjesto kojem pripada. Posjetitelji su mogli vidjeti vozila svojih omiljenih brendova po prvi put na ovim prostorima, a mnogi automobili stigli su odmah nakon vjerojatno najutjecajnijeg salona u Ženevi. Svoje modele na prostoru zagrebačkog Velesajma prezentiralo je 440 izlagača, od kojih je 81 automobilskih brendova. Uz prateće programe, ovaj sajam je nakon dugog izbivanja napokon donio dugo iščekivanu kremu automoto industrije.
Prodaja automobila na Zagreb Auto Showu 2016 ugledala svjetlo na kraju tunela
Koliko je Zagrebu i Hrvatskoj trebao spektakl naziva Zagreb Auto Show 2016 najbolje govore brojke. S obzirom na to da je tržište automobila na jako lošem nivou još od rekordne 2008. godine, iznimno veseli što je ožujak u usporedbi s istim razdobljem prošle godine zabilježio povećanje prodaje od 12.65 posto. Kada toj sretnoj vijesti dodamo podatak da je veliki broj automobila na sajmu prodan, s time da su prvi planuli najskuplji primjerci u liku Bentleya Bentayage, BMW-a M2 i M3, nekoliko Porschea, Mercedesa S 500 Cabrio, Mustanga i drugih, očito je da nam slijedi oporavak automobilskog tržišta Lijepe naše. Svakako možemo reći da je marketinški učinak Zagrebačkog Auto Showa pokrenuo stvari na bolje i doveo do rasta prodaje novih vozila. Sada nam ostaje vidjeti hoće li uspjeti barem izjednačiti omjer prodaje s rabljenima.
Kao podsjetnik na glamur Velesajma donosimo vam galeriju nama najzanimljivijih eksponata. Posebne pohvale autoru fotografija: Ivan Lacković.
Za one koji nisu imali priliku prisustvovati uživo, u dvosatnom videu kolege Josipa Ricova s portala www.MacKorisnik.com možete pogledati sve modele koji su prisustvovali na sajmu.
Brojke nadmašile sva očekivanja – Zagreb Auto Show možemo očekivati i 2018. godine
Iako se prije njegovog početka ciljala brojka od 120.000 posjeta, Zagreb Auto Show 2016 nadmašio je sva očekivanja te ga je vidjelo preko 140.000 posjetitelja, točnije njih 141.557. Osim domaćih, Zagrebački auto moto spektakl posjetilo je mnoštvo gostiju iz inozemstva. Zadovoljni tim rezultatom su i organizatori i izlagači koji su sudjelovali. Vjetar u leđa budućoj organizaciji daje i informacija da je prodaja automobila na sajmu navodno bila bolja za čak 20 posto u usporedbi sa salonskom prodajom, a neki od izlagača prodali su sve izložene primjerke.
Organizatori ističu da se na temelju uspjeha ovogodišnjeg sajma sa sigurnošću može reći da će se 2018. održati novi Zagreb Auto Show. Veselimo se tome, te držimo fige da ovaj događaj, kakav Zagreb i Hrvatska zaslužuju krene u smjeru kako je to izgledalo 2008. godine
Na Zagreb Auto Showu ipak izostali neki važni brendovi automobilske industrije
Osim rezultata ostvarenih na sajmu, oduševljavaju povoljne ponude i akcije zastupnika mnogih automobilskih brendova koje su potaknute upravo ponovnim dolaskom ovog međunarodnog eventa. Nećemo ulaziti u razloge izostanka, ali moramo napomenuti da nam je iznimno žao što Zagreb Auto Show 2016 nije ugostio najnovije i atraktivne modele proizvođača kao što su Honda, Fiat, Alfa, Subaru, Jaguar. Zaista su nedostajale jurilice poput ergele spomenutog britanskog ponosa, Type R-a, NSX-a, elegantnih Talijana i nepoderivih Subaruovih primjeraka.
Osim navedenih izostanaka bitnih brendova, ne možemo ne primijetiti da su neki od izlagača zaboravili na temeljni koncept postojanja sajmova automobila – da posjetitelji iz prve ruke vide i osjete omiljene automobile, te se tako lakše odluče na buduću kupnju. Pri tome prvenstveno mislimo na Porsche – Bentley – Lamborghini “odjel”, koji je i fizički bio ograđen plastičnim panelima. Navedene jurilice se na takav način mogu vidjeti i na semaforu, u prolazu ili parkingu (gdje se u usporedbi s ovim izložbenim prostorom, čak može i vidjeti kako izgleda unutrašnjost automobila).
Shvaćamo da je vrijednost tih automobila velika, ali vjerujemo da pogled na taj izlog ni jednog većeg ljubitelja automobila nije oduševio. Za usporedbu, Zagreb Auto Show 2008 koji je imao bogatiju ponudu automobila, nudio je puno “bliskiji” kontakt sa skupocjenim zvjerkama. Također, nismo mogli vidjeti neke od najsnažnijih i najatraktivnijih modela današnje auto industrije. Kod Audija je nedostajao sportski TT, dok je Mercedes predstavio E klasu i imao raznoliku izložbu, ali bez najsnažnijih AMG modela. Stuttgartski proizvođač bio je sramežljiv s odobravanjem ulaska u pojedine automobile, a drugi nijemac – BMW – predstavio je motocikle na koje se bez problema moglo sjesti i probati, što nažalost nije bio slučaj s automobilima. Sve limuzinske izvedbe od serije 3 do nove sedmice bile su “pod ključem”, M2 i M3 nećemo ni spominjati.
No, nije baš sve tako crno, ako ste naišli u pravo vrijeme uspjeli ste ući u nove SUV-ove X1 i X3. U automobile ostalih proizvođača uglavnom se moglo nesmetano ući i sjesti za upravljač. Razumijemo da su određeni automobili skupi ili prodani u prvih par dana, te su iz tih razloga zaključani, ali ipak ostaje dojam da se posjetiteljima moglo pružiti više slobode uz odgovarajući nadzor.
Bez obzira na skromniju ponudu i činjenicu da nije dosegao brojku od 215.393 posjetioca iz rekordne 2008. godine, ovakav praznik za auto moto svijet bez premca je ključan za marketing svakog brenda u auto industriji, stoga vjerujemo da će u idućim pojavljivanjima ovog spektakla u Zagrebu osim viđenih biti još više izlagača. Sve pohvale organizatorima na urednoj organizaciji ulaza koja je protekla bez većih gužvi i uredno pripremljenim izložbenim prostorima, te se nadamo da će Zagreb Auto Show događaj idućih godina biti redoviti gost našeg glavnog grada.