Prošle 2014. godine država je uložila nešto više od dvije milijarde kuna u održavanje oko 35.000 kilometara cesta. S obzirom na stanje u kojemu se nalaze, uloženi iznos nikako ne opravdava i njihovo stanje. Iako smo “vlasnici” najmodernijeg autoputa u Europi, pogled na lokalne ceste izaziva bijes vozača.
Uzevši sve u obzir dolazimo do iznosa od tek 44.000,00 kn po kilometru, dok je Hrvatskim cestama na raspolaganju oko 260.000,00 kn po kilometru što je gotovo šest puta veći iznos. Stoga u čije ruke odlazi ostatak novca namijenjen za održavanje cesta u Lijepoj našoj, te očekuje li nas novo poskupljenje registracije vozila saznajte u nastavku.
POSKUPLJENJE REGISTRACIJA – ZARAČUNAJTE NAKNADE
Dodatni bijes vozača izaziva odredba kojom bi se troškovi registracije vozila povećali u narednom periodu. Najavljuje se čak 100 postotno poskupljenje za osobna vozila, što bi iznosilo čak i do 1.200,00 kn više nego do sada za pojedine kategorije vozila (ovisno o kW). Prisjetimo se kako plaćanjem registracije vozila ujedno plaćamo i naknadu za održavanje cesta koja iznosi od 180,00 do čak 1.200,00 kn iako su naše prometnice među najlošijima u Europi. Isto tako prilikom kupnje svake litre goriva odvajamo 20% u proračun Hrvatskih cesta. No, u slučaju bilo kakve materijalne štete na vozilima, država se ogradila postavljanjem znakova upozorenja o oštećenom kolniku. Najjeftiniji i najlukaviji način „održavanja“ naših prometnica.
ŠTO KAŽE ZAKON NA CIJELU PRIČU O NEODRŽAVANJU CESTA?
Apsurd potvrđuje i zakonska regulativa koja nalaže kako je neodržavanje cesta kažnjivo djelo:
čl.85 – Novčanom kaznom od 7.000,00 do 15.000,00 kuna kazniti će se za prekršaj uprava za ceste odnosno korisnik koncesije:
1. ako ne vrše popravke udarnih jama, oštećenja i drugih izrazito opasnih mjesta na kolniku.
Stoga se pitamo da li je itko podlijegao tome zakonu i da li su odgovorni snosili posljedice za neodržavanje cesta? Odgovor je sasvim očekivano: NE! Očito je kako naš zakon pogoduje samo odabranoj klijenteli koja je već dovoljno opustošila i uništila Hrvatsku. Kada će se riješiti ovaj problem teško je reći, ali jedno je sigurno – naše strpljenje je pri kraju.
izvori: vecernji.hr, hrvatske-ceste.hr, 4kotača.net