U moru svih današnjih “mutantskih” izvedbi SUV jurilica kao što su BMW X6 i Mercedes GLE nikako se ne možemo oteti dojmu da takva vozila iako su velika i prava pojava na cesti, ipak nisu stvorena za off-road avanture. Porsche je napravio odličan posao sa Cayenneom i nešto novijim Macanom, ali i oni su predodređeni za udobnu vožnju na dugim putovanjima. Svaki izlet na zahtjevniji teren s navedenim automobilima neće pružiti ono što svi očekujemo – čistu i blatnu zabavu. Model iz Zuffenhausena koji predstavljamo nosi svima poznatu 911 oznaku, no ono što ga razlikuje od svih drugih izvedbi jesu njegove off-road sposobnosti. Porsche Safari 911 pravi je automobil za guštanje na blatnjavim i makadamskim terenima.
Uspješni Porscheov relijaški klasik spreman je za svaki zadatak
Safari je naziv za 911 koji je pripremljen od strane proizvođača namijenjen relijaškim pustolovinama. Zanimljivo je da pobjednik surovog relija Pariz-Dakar 1984. godine, te osvajači cijenjenog Monte Carlo relija 69′, 69′, 70′ i 78. godine svi imaju zajedničku jednu stvar – Porsche 911.
Naravno, niti jedan od njih nije tvornički model, pa tako ni ovaj o kojem govorimo: Carrera SC 1978 koja je za tu svrhu preobražena od strane rally stručnjaka (i kirurga prostate) dr. Erik Brandenburga kako bi podsjetio na zvjerku voženu u Transsiberijskom rallyu 2007, čiji osvajač je bio Porsche Cayenne.
Pogonsku jedinicu čini zrakom hlađeni, 3.2-litreni šestak s 231 konjskom snagom, a na stražnje kotače se prenosi putem specifične rally mjenjačke kutije. Na Porscheu Safari 911 nećemo naći popularne “pedalice” i pogon na sve kotače. Torzijska osovina je pojačana, a za prikladno amortiziranje svih neravnina brine se Bilstein. Kako bi pripasali 16-inčne Fuchs naplatke obučene u divovske Hankook Dynapro MT gume dimenzija 215/85, lukovi kotača i ostali dijelovi ovjesa su temeljito izmijenjeni. Karoserija je uglavnom izvorna, a sve je zavareno do točke da ne treba koristiti strut bar ili roll cage za dodatnu krutost. Vanjština je finiširana u monochrome izvedbu ikonskog Martini Racinga kojim je Brandenburg lovio prostranstva Syberije. Kao luksuzni detalj nameće se krovni otvor kao zamjena za klima uređaj, a cijelo podvozje je pokriveno čvrstim pločama od nehrđajućeg čelika kako bi se zaštitilo motor i podvozje.
Porsche Carrera SC 1978 cijenom prati najnoviji 911 Turbo
Sa 142.000 kilometara na satu vidi se da ovu Safari 911-icu nisu štedjeli, a iz onoga što možemo vidjeti svaki kilometar bio je posvećen čistom vozačkom užitku. Ako vam se ideja avanturističke zabave u ovom osnaženom klasiku čini primamljivom, pogledajte ponudu belgijskog dealera Iconiccars, koji ovu ikonu na Classic Driver stranici cijeni iznosom od 129.900 eura. Za ovu cifru možete nabaviti potpuno novi 911 Turbo ili Cayenne Turbo S, ali vjerujemo kako ovaj napumpani oldtimer sa svojim sposobnostima da 20-metarske skokove (navodno provjereno od strane vlasnika) odrađuje bez problema pruža veću dozu zabave od navedenih modela.