Fiat-ovi inženjeri vjerojatno nikada nisu razmatrali mogućnost da u popularni 500 Abarth uguraju više snage nego li isporučuje novi Ford Focus RS, ali temeljiti i opsežan tuning program kreiran od strane njemačkog Pogea Racinga stvorio je nezamislivo. Čudo napucano snagom preimenovali su prikladnim nazivom – Ares (inače mitski Bog rata).
Abarthov motor kao osnova za nadogradnje
Ono što čini cijelu preradu zanimljivijom je činjenica da su za razliku od nekih drugih tunera koji swapanjem većih motora dobivaju enormnu snagu, momci iz Pogea Racinga zadržali 1.4-litreni turbak s četiri cilindra za početnu točku ostalih nadogradnji. Popis modifikacija da bi se iz originalnog motora izvuklo 404 konjske snage i 445 Nm okretnog momenta je poprilično dug, što znači da nije ostalo puno standardnih komponenti. Tako su u Fiat 500 Abarth ugrađeni dijelovi poput kovanih klipova, većeg turba, nove bregaste osovine, ojačanih opruga ventila, injektori za veći protok goriva i dijelovi za bolje hlađenje. Zbog silne snage revidirani i dodatno pojačani su pet-stupanjski ručni mjenjač i spojka, a aluminijski zamašnjak brine se za kontroliranje 2.25 puta veće snage. Osnivač tvrtke Eduard Pogea rekao je da su u četiri godine razvoja ove malene zvjerke promijenili svaki vijak.
Performanse Pogea Racing 500 Abartha ipak imaju ograničenja
Prema podacima dostupnim iz Pogea Racinga, njihov Ares dosegne 100 kilometara na sat u 4.7 sekundi. Razlog tome su problemi s prednjim kotačima koji proklizavaju pod pritiskom ogromne snage i tako sprječavaju bolja vremena. Tvrtka procjenjuje maksimalnu brzinu na 288 kilometara na sat.
Fiat 500 Abarth i na eksterijeru dobiva opsežan makeover. Pogea Racing olakšala je karoseriju ugradnjom karbonskih dijelova koji zamjenjuju branike, proširene lukove kotača, poklopac motora, okvire retrovizora i krovni spojler.
Nakon opsežnih preinaka, Abarth 500 Ares širi je za 48 mm od standardne izvedbe, te ima ugrađen mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Za sigurno zaustavljanje u kotače dimenzija 215/35 R18 ugurane su šesteroklipne kočione čeljusti s 322 mm diskovima, dok je držanje ceste prepušteno KW Clubsport ovjesu. Uz ipak nešto manju konjažu, ovaj Topolino dijeli sivu boju s Lamborghini Reventonom.
Pogea Racing Fiat 500 Abarth nosi cijenu klasnih jurilica
Unutrašnjost Pogea Racing 500 Abartha odgovara hardcore mehaničkim izmjenama s jednako agresivnom kabinom. Putnici sjede u kožom presvučenim sportskim sjedalima crne boje s crvenim detaljima. U slučaju da vlasnik ne želi slušati režanje napucanog motora, tu je Pioneer infotainment sustav s Apple CarPlay podrškom koji zamjenjuje standardnu jedinicu.
Pogea Racing će napraviti samo pet primjeraka Aresa po cijeni od 58.500 eura za svaki, a samo nadogradnje motora bez bodykita koštaju 21.000 eura. Revidirani vanjski dijelovi dostupni su odvojeno, uz mogući izbor plastike umjesto karbonskih vlakana. Svaka roba ima svoga kupca, no iako nisu u istoj klasi moramo napomenuti da se za približno istu cijenu u Njemačkoj mogu nabaviti novi Porschei Cayman i Boxster.